HTML

Evrifing

A nevében minden benne van. Minden témában szeretnék írni az aznapi hírek, és magánélmények alapján, sajátos stílusban, ami nagyjából annyit jelent, hogy jól megmondom mindenkinek, néha saját magamnak is. Erről ennyit a többit lássátok alant.

Friss topikok

  • njoy: Ezért kellene, mondjuk 2 évente kontrollra járatni a sofőröket, hogy az olyanokat akik, vagy félős... (2008.04.05. 14:25) Autózzak?
  • njoy: Hmm, ez a benzines dolog jogos, viszont, akkor nem kell már mit sózni, tehát a benzin többlet költ... (2007.11.15. 21:30) Hóhelyzet
  • njoy: Kedves misterK! Én az írásomban nem látok sehol arra utalást, hogy " én megmnodtam már évekkel ez... (2007.11.08. 15:48) Talma és a VB cím
  • njoy: Kedves BugaJakab! Részben egyetértünk, részben nem. Úgy gondolmo a poltikát nem szabad belekevern... (2007.11.01. 12:50) Ápdétolt : Újramellékvonalbezárásnembezárásmizériaaláthatáron??

Linkblog

Ápdétolt : Újramellékvonalbezárásnembezárásmizériaaláthatáron??

2007.10.24. 01:40 njoy

Valamelyik nap, nem tudom mikor, nem tudom hol, olvastam, nem tudom kitől, hogy egyik barátja ( aki a Megint Állunk Vazzénél belsős) mondta, hogy újra nagy változások lehetnek vonalbezárás ügyben, nyilvánosságra hozatala a közeljövőben fog megtörténni.

Nos, ebből már előre lehet látni mi lesz. Újabb társadalmi viták tömkelege, galád módon rossz időben rossz helyen levő utasszámlálásokra hivatkozva bezárások bejelentése, és ugye a legfőbb ok, illetve okozat a Magyar Állam Vasútak-nak nevezett pénzügyi süllyesztő gazdaságosabbá tétele. Minden ember józan paraszti ésszel gondolkozva úgy gondolja, hogy a gazdaságosabbá tétel annyit jelent, hogy bővítik a szolgáltatásokat, minőségi javulást hoznak a meglévő szolgálatásokban, sűritik a járatokat, és reklámmal népszerűsítik az adott céget. Ehelyett a MÁV csökkenti a szolgáltatásait, folyamatosan romlik a kevés meglévőnek is a minősége, és ezáltal olyan utasellenes "stratégiát" alkalmaznak, amivel az utasokat elűzik a MÁV-tól, sőt akik utaznának azoknak sem hagyják, hiszen nemes egyszerűséggel ott már nem járnak vonatok. (tudom...tudom itt jön az, hogy de hát az kevés utas, csak azt ne felejtsük el, hogy kevés utas <---> kevés bevétel <---> bezárásával kevés kiadás csökkentés), tehát teljesen felesleges ezeket a vonalakat bezárni. Ezt is józan paraszti ésszel ki lehet következtetni, mint nagyon sok mindent, de hát úgy látszik ott fönnt még ennyi ésszel sem tudnak gondolkozni. Ha ez így halad lesz 4 fővonali működő pályánk, ugyanolyan veszteségesen, és kezdhetjük magunkat a szétbombázott Albániához hasonlítani. Mi a megoldás? Nagyon egyszerű! A takarító cégek dolgozói ne a kocsmában, és ne a torkukat mossák egyes alkohol tartalmú italokkal, hanem sikáljanak, súroljanak, vakarjanak ( csak ne azt a bizonyost), továbbá azok a tisztító berendezéseknek nevezett vmik, ne simogassanak, hanem erős sugárral mossanak. Legyenek pontosak a vonatok, ha késnek ne azért késsenek, mert Senkiházi pusztán Józsi bácsi a kalauz ebédet visz Mari néninek, de Mari nénire még 2 percet kell várni, ha mégis késik pontosan tájékoztassanak ne úgy, mint pár nappal ezelőtt az egyik Bp.-i pályaudvaron ( lsd. : Megint Állunk Vazze blogon), továbbá a menetrend utasbarát legyen ( az ütemes menetrend az jó ,ezt kell bevezetni mindenhol), járatokat sűrítsék, új járműveket szerezzenek be, régieket újítsák fel, és egy erős reklám kampánnyal - ha mindenezek készen vannak - csábítsuk át vonatra a buszosokat, kocsisokat, így lesz bevétel, így lesz kisebb a hiány..stb.stb . Noh és az utasok utazási moráljáról se feledkezzünk meg. Zárásként annyit, hogy a kisvonalak mentén olyan kulturális értékű helyszínek, épületek, kirándulóhelyek vannak, ahová érdemes volt elmenni vonattal a feeling miatt,...nos a vonalbezárásokkal ez már nem lesz...

 

Update 01.:

Nos, ami fentebb le van írva, be is igazolódott. Az utóbbi évek legkiterjedtebb vonalbezárására készülnek az "illetékesek". Természetesen most is van benne turista célpontos vonal, és jelentős forgalmú vonal ( éjjeli utasszámlálással gyének vett ). Szóval vitára fel várom a hsz.-eket.

2 komment

Címkék: blog vélemény máv vasút vonalbezárások kiritika

A bejegyzés trackback címe:

https://evrifing.blog.hu/api/trackback/id/tr70190880

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BugaJakab · http://bugajakab.blog.hu 2007.10.31. 20:52:29

Kedves Njoy!
Sz'tem, a probléma szemléleti (vagy mi a szösz). Egy országot nem lehet úgy kormányozni, ahogyan egy vállalatot vezetni. Nem ugyanaz a műfaj.
Ha egy vállalat egy részlege veszteséges, felszámolom, az ott dolgozókat elbocsátom és pont. De ha miniszterelnökként teszem ezt, az már több mint problémás.
A vasútról: hogy a Máv egy gigászi vízfej, ez, ugye, mindig is nyilvánvaló volt. Ha "racionalizálni" (micsoda kifejezés!:-) szeretném ennek a vízfejnek a működését, akkor első lépésként az esetleges társadalmi hatásokat kell megvizsgálnom: nem zárhatok be (hoppra) szárnyvonalakat, nem zárhatok el tíz-százezreket a közlekedés lehetőségétől, mielőtt szüntetgetnék, alternatív megoldásokat kell keresnek. Ebben a nagy kapkodásban, agyatlankodásban, amit éppen regnáló pártunk és kormányunk bemutat, hogy, hogy nem, egy fia alternatíva sem került szóba. Példaként: sok országban gyakorlat, hogy a mellékvonalakat, helyi érdekeltségű vasútként, közösségi, regionális tulajdonban üzemeltetik. Miért nem merül fel (legalább, miért nem kerül szóba, miért nem vitatjuk meg) ezt az alternatívát (is)? És még ki tudja hány lehetőség volna, amiről érdemes volna elmélkednünk... Ha épeszű, korrekt vezetés döntene a kérdésekben.
üdvözlettel
BugaJakab

njoy 2007.11.01. 12:50:55

Kedves BugaJakab!

Részben egyetértünk, részben nem. Úgy gondolmo a poltikát nem szabad belekeverni ilyen szakmai vitákba, teljesen felesleges. Nem a miniszterelnök döntött arról mely vonalakt zárják be, és ezután sem így lesz. Abban egyetértünk, hogy nem esztelenül kell bezárni vonalkat, és alternatívákat kell keresni, és a te példát ( a közösségi vasúti vonal). már itt szűkebb hazámban, Nógrád megyében sikerült is összehozni, Balassagyarmaton. ( Információim nincsenek arról, hogy mennyire vált be, ha esetleg valakinek van, kérem össza meg velünk). És a gazdaságosság feltétele nem is biztos, hogy a megszűntetés, lehet, hogy csak a minőség javításra kellenne ráfordítani x összeget, aztán azt behozza majd a forgalom növekedés. Így kéne gondolkodni, nem öntörvényűen pusztítani.

Üdv:
njoy
süti beállítások módosítása