Valamelyik nap, nem tudom mikor, nem tudom hol, olvastam, nem tudom kitől, hogy egyik barátja ( aki a Megint Állunk Vazzénél belsős) mondta, hogy újra nagy változások lehetnek vonalbezárás ügyben, nyilvánosságra hozatala a közeljövőben fog megtörténni.
Nos, ebből már előre lehet látni mi lesz. Újabb társadalmi viták tömkelege, galád módon rossz időben rossz helyen levő utasszámlálásokra hivatkozva bezárások bejelentése, és ugye a legfőbb ok, illetve okozat a Magyar Állam Vasútak-nak nevezett pénzügyi süllyesztő gazdaságosabbá tétele. Minden ember józan paraszti ésszel gondolkozva úgy gondolja, hogy a gazdaságosabbá tétel annyit jelent, hogy bővítik a szolgáltatásokat, minőségi javulást hoznak a meglévő szolgálatásokban, sűritik a járatokat, és reklámmal népszerűsítik az adott céget. Ehelyett a MÁV csökkenti a szolgáltatásait, folyamatosan romlik a kevés meglévőnek is a minősége, és ezáltal olyan utasellenes "stratégiát" alkalmaznak, amivel az utasokat elűzik a MÁV-tól, sőt akik utaznának azoknak sem hagyják, hiszen nemes egyszerűséggel ott már nem járnak vonatok. (tudom...tudom itt jön az, hogy de hát az kevés utas, csak azt ne felejtsük el, hogy kevés utas <---> kevés bevétel <---> bezárásával kevés kiadás csökkentés), tehát teljesen felesleges ezeket a vonalakat bezárni. Ezt is józan paraszti ésszel ki lehet következtetni, mint nagyon sok mindent, de hát úgy látszik ott fönnt még ennyi ésszel sem tudnak gondolkozni. Ha ez így halad lesz 4 fővonali működő pályánk, ugyanolyan veszteségesen, és kezdhetjük magunkat a szétbombázott Albániához hasonlítani. Mi a megoldás? Nagyon egyszerű! A takarító cégek dolgozói ne a kocsmában, és ne a torkukat mossák egyes alkohol tartalmú italokkal, hanem sikáljanak, súroljanak, vakarjanak ( csak ne azt a bizonyost), továbbá azok a tisztító berendezéseknek nevezett vmik, ne simogassanak, hanem erős sugárral mossanak. Legyenek pontosak a vonatok, ha késnek ne azért késsenek, mert Senkiházi pusztán Józsi bácsi a kalauz ebédet visz Mari néninek, de Mari nénire még 2 percet kell várni, ha mégis késik pontosan tájékoztassanak ne úgy, mint pár nappal ezelőtt az egyik Bp.-i pályaudvaron ( lsd. : Megint Állunk Vazze blogon), továbbá a menetrend utasbarát legyen ( az ütemes menetrend az jó ,ezt kell bevezetni mindenhol), járatokat sűrítsék, új járműveket szerezzenek be, régieket újítsák fel, és egy erős reklám kampánnyal - ha mindenezek készen vannak - csábítsuk át vonatra a buszosokat, kocsisokat, így lesz bevétel, így lesz kisebb a hiány..stb.stb . Noh és az utasok utazási moráljáról se feledkezzünk meg. Zárásként annyit, hogy a kisvonalak mentén olyan kulturális értékű helyszínek, épületek, kirándulóhelyek vannak, ahová érdemes volt elmenni vonattal a feeling miatt,...nos a vonalbezárásokkal ez már nem lesz...
Update 01.:
Nos, ami fentebb le van írva, be is igazolódott. Az utóbbi évek legkiterjedtebb vonalbezárására készülnek az "illetékesek". Természetesen most is van benne turista célpontos vonal, és jelentős forgalmú vonal ( éjjeli utasszámlálással gyének vett ). Szóval vitára fel várom a hsz.-eket.